30 January 2010

semangat mengatasi segalanya

Ulasan dari keratan akhbar tiruan di atas;

  • Pada masa kini terdapat banyak sofware samada free atau berbayar yang membolehkan kita menggunakan aplikasi sofware tersebut secara terus tanpa perlu untuk mereka bentuk atau design.
    Aplikasi untuk menghasil cover buku, cover majalah, menerbit e-book atau mencetak akhbar sendiri untuk suka-suka aje begitu mudah dilakukan. Untuk buat keratan akhbar seperti di atas sila klik disini.


  • Cuba lihat jumlah pelajar perempuan yang menyertai cross country dalam keratan akhbar tersebut, 4500 orang...tak logik kan?? Perkara yang sama sebenarnya sering berlaku dalam lapuran akhbar yang kita baca setiap hari. Contohnya..."Kira-kira sejuta penganut Hindu termasuk pelancong asing membanjiri Kuil Sri Subramaniyar Swami di Batu Caves di sini, hari ini sempena Thaipusam bagi menghormati hari lahir Dewa Murugan"- rujuk Utusan 30/1/2010. Bagaimana angka 1,000,000 di perolehi?



  • Eqa Nadia menjadi johan dalam acara merentas desa,lapuran itu memang betul. Eqa adalah anak sulung kami yang memang memiliki semangat juang yang tinggi sama dalam akedemik atau dalam bidang sukan.

    Mendapat tempat ke 3 semasa latihan merentas desa, dengan semangat yang tinggi untuk menjadi juara akhirnya beliau berjaya.

    Begitu juga dalam pelajaran, pada awal tahun lepas beliau mengeluh kerana subjek add math susah tapi di akhir tahun beliau menjadi best student dalam subjek tersebut.

0 comments: