18 August 2009

Samsung TV - Gaya Raya

Baju Melayu warna biru untuk Amir, Aiman dan Ammar belum dapat dibeli. Habis semua kedai pakaian dikunjungi di sebuah gedung membeli belah di SJ Parade. Tak ada baju warna biru yang matching dengan warna biru baju kurung kakak2nya.

Sebelum beredar dari kedai menjual pakaian saya singgah sebentar di kedai menjual peralatan elektrik.

Terpandang satu katalog dari Samsung dan tertarik dengan tagline nya SAMSUNG AV Fest Gaya Raya.
Tawaran hebat sempena hari raya kepada sesiapa yang membeli TV terbaru keluaran Samsung.

Apa yang menarik ialah Samsung telah memperkenalkan TV yang menggunakan teknologi terkini iaitu LED TV . Lebih slim, mega contrast technology, eco-friendly design, menjimatkan tenaga elektrik sehingga 40% dan yang lebih menariknya boleh dipasang selama seminggu atau lebih secara berterusan.

Perkembangan teknologi pembuatan TV tidaklah begitu pesat semenjak mula diperkenalkan sekitar tahun 30an di US dan mula di gunakan di Malaysia pada awal 60an.

Teknologinya hanya berubah dari TV hitam putih ke TV warna dan masih menggunakan display device iaitu picture tube atau dipanggil CRT ( cathode ray tube ).

Tetapi teknologi pembuatan TV berkembang secara drastik kini dan syarikat pengeluar TV terutama dari Jepun dan Korea berlumba mengeluarkan model-model terbaru di pasaran.

TV keluaran terbaru tidak lagi menggunakan CRT sebagai display device. Ianya telah diganti dengan LCD ( Liquid Crystal Display) dan yang terbaru menggunakan LED sebagai monitor atau alat display.

Tambahan lagi TV kini direka dan dijadikan sebagai interactive TV dan dilengkapkan dengan interactive multimedia programming dan juga mempunyai memory storage.

Dengan menggunakan TV kita boleh mainkan video, lagu , games dan pelbagai peralatan multi media yang lain menerusi USB port.

Dapatkan LED TV keluaran Samsung untuk bergaya di hari raya ...... Gaya Raya

0 comments: