04 September 2009

close friend

Semalam saya singgah di pasaraya Maidin untuk membeli butang baju melayu. Setelah memilih butang baju yang hendak dibeli saya beredar ke bahagian songkok. Kelihatan 2 lelaki Cina berada di situ. Seorang tengah mencuba songkok dan kawannya sedang meninjau kotak songkok yang tersusun di atas rak..

" You nak pakai songkok ke ..?" saya bertanya kepada lelaki Cina itu.

" Takda la.. saya nak beli untuk kawan kat oversea sana...dia tak dapat balik raya....
sana... mana ada jual songkok " jawab lelaki Cina.

" Macamana you tau sais songkok yang dia pakai..?

" Dulu.. topi saya dia boleh pakai...saya dengan dia kepala sama.."

Setelah mengambil songkok mereka beredar dari situ. Tentu lelaki Cina dan kawan Melayu yang tinggal kat oversea tu close friend.... dan sama kepala.

0 comments: